דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לכתוב קורות חיים 

מאת    [ 23/02/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 4750 פעמים ]

כתיבת קורות חיים בצורה נכונה יכולה להעביר אתכם לראש רשימת המועמדים להעסקה בעוד כתיבה לא נכונה לא תזכה את קורות החיים שלכם אפילו במבט.

קורות חיים – זה הכל עניין של שיווק

חשבו על כך שבעצם קורות החיים שאתם מגישים למעסיק הם הרושם הראשוני שאתם יוצרים. וכמו בכל מפגש ראשוני, חשוב מאוד לדעת לשווק את עצמכם. כתיבת קורות חיים מצריכה הקפדה על סדר, התנסחות ראויה והבלטה של התכונות והכישורים שלכם שמתאימים לתפקיד.

זה לא אומר שהדרך היא לשקר ולהוסיף נתונים שאין להם ביסוס במציאות. זכרו שבסופו של דבר תזומנו לראיון על סמך קורות החיים שכתבתם ובמוקדם או במאוחר תצטרכו לעמוד מאחורי הכתוב ולהוכיח את כישוריכם. הדרך לשווק את עצמכם דרך קורות חיים היא להבליט את היתרונות שלכם ואת הכישורים האמיתיים שלכם שיעניינו את המעסיק.

מה צריך להכניס למסמך קורות חיים?

ישנם סטנדרטים מקובלים ודי ברורים שמרכיבים קורות חיים לדוגמא עליכם לכתוב את הפרטים האישיים שלכם ופרטי התקשרות כמו כתובת אי-מייל וטלפון. בנוסף עליכם לכלול פירוט של ההשכלה שרכשתם ושל הניסיון התעסוקתי שלכם, על פי סדר כרונולוגי מהעכשווי ביותר למוקדם ביותר.

עד כמה לפרט כשכותבים קורות חיים?

בזמן כתיבת קורות חיים שימו לב שאתם לא מפליגים בנבכי העבר על מנת לפרט כל שלב ושלב מעברכם הלימודי והתעסוקתי. ראשית, מסמך קורות חיים צריך להיות באורך של עמוד אחד ולכן לא כדאי להכביר במילים אלא לתמצת ולהיצמד למה שחשוב. שנית, לא כל עבודה מהעבר היא בעלת חשיבות לתפקיד הנוכחי. פרטים נשכחים מהעבר הרחוק אינם רלוונטיים.

רלוונטיות של קורות חיים

אחד המדדים החשובים דרכם ניתן לראות אם אתם יודעים איך לכתוב קורות חיים הוא מדד הרלוונטיות. אז כאמור, לא צריך לחזור עד לגיל 15 בשביל לכתוב את קורות החיים. הישארו בחייכם הבוגרים. שנית, דעו להפריד בין העיקר לטפל. לא כל עבודה שהייתה לכם או קורס שלמדתם הוא רלוונטי עבור התפקיד המסוים שברצונכם לקבל כעת.

חשוב מאוד להתאים קורות חיים למשרה המבוקשת ולהתאים את הניסוח לדרישות הספציפיות. בצורה כזו, המעסיק יקבל פירוט מדויק של הכישורים שלכם שכאילו נתפרו עבור המשרה שהוא מעוניין לאייש ובנוסף תעבירו לו את הרושם שאתם מדויקים, נחושים ויודעים בדיוק מה התפקיד דורש מכם ואיך לספק את הדרישות הללו.

איך צריך להיראות פורמט קורות חיים?

כאמור, אורכו המקובל של המסמך לא עולה על עמוד אחד. פורמט קורות חיים סטנדרטי בנוי מפרטים אישיים, פרטי התקשרות, השכלה וניסיון תעסוקתי, על פי הסדר הזה. באינטרנט תוכלו למצוא קורות חיים לדוגמא ולכתוב לפיהן. כדאי לחפש דוגמאות המתאימות לסוג המשרה שבה אתם מעוניינים. כך תוכלו לכתוב על פי תבנית מדויקת ככל האפשר.

קורות חיים – אפשר גם עם תוספות?

אחרי שגיליתם את התבנית הראויה ביותר לכתיבת קורות החיים שלכם, ישנן תוספות שיכולות לשדרג את הרושם המקצועי שתשאירו על המעסיקים הפוטנציאליים: המלצות ממעסיקים קודמים, תעודות רלוונטיות לדרישות המשרה או תיק עבודות. זכרו: קורות חיים הן כרטיס הביקור המקצועי שלכם, הפכו אותו לתחילתה של קריירה משגשגת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב